Bestelling ontvangen & Bezorgkosten

 

Bij SGDeco begrijpen we dat het fijn is wanneer een bestelling zo snel mogelijk klaar staat en/of bezorgd wordt. Wij spannen ons dan ook altijd optimaal in om dit te realiseren. Bezorging binnen één dag wordt door ons dan ook vaak gerealiseerd. 

Wanneer een bestelling bij ons wordt geplaatst via de website zijn er verschillende mogelijkheden om deze in ontvangst te nemen.

 

Afhalen bij onze showroom:

Er kan gekozen worden om de bestelling af te komen halen bij onze showroom. Hiervoor kan gemakkelijk een afspraak worden gemaakt per telefoon of email. 

Kijk voor de mogelijkheden en de actuele openingstijden bij onze contact pagina.

In de winkelwagen kan worden aangegeven dat de bestelling wordt afgehaald. Bij het opgeven van het bezorgadres kan gewoon het eigen adres worden ingevuld. De bestelling zal niet worden verstuurd.

 

Bezorgmogelijkheden:

Met betrekking tot de bezorging van een bestelling zijn er meerdere mogelijkheden. Zo kan er worden gekozen voor bezorging thuis of bij een ander voorkeursadres. Ook is het m.b.t. veel producten mogelijk om een bestelling naar een service punt van PostNL of DHL te laten sturen. 

Voor het ophalen van een bestelling bij een service punt geldt de opgegeven dag als een indicatie. Uw pakket is meestal één werkdag na het ontvangen van uw track en trace code (vanaf ongeveer 15.00 uur) beschikbaar op de door u gekozen locatie. Zodra het pakket klaar ligt en afgehaald kan worden, sturen wij een bevestigingsmail. Neem bij het ophalen van het pakket uw legitimatiebewijs mee.

Bij een service-punt blijven pakketten max 7 dagen liggen. Daarna zullen niet opgehaalde pakketten worden teruggestuurd. (Eventuele kosten voor het terug sturen zullen voor rekening van de besteller zijn.)

 

Wanneer er voorkeur is om een bestelling via een een specifieke bezorgdienst te ontvangen, kan dit worden aangegeven in het opmerkingen veld in de winkelwagen.

Welke bezorgkosten en mogelijkheden er zijn voor een bestelling, wordt zichtbaar in de winkelwagen (zodra de adresgegevens ingevuld staan). Binnen Nederland worden veel producten gratis bezorgd.

 

Voor bezorging in België of andere landen zijn wij helaas genoodzaakt andere tarieven te hanteren omdat de verzendkosten dan voor ons ook anders zijn. (De verzendkosten voor bestellingen welke in België moeten worden bezorgd zijn ook zichtbaar in de winkelwagen. Voor de verzendkosten naar de andere landen kan contact worden opgenomen.)

M.b.t. bezorgen van grote en/of zware producten op Zeeuwse- en de Waddeneilanden kan een toeslag worden berekend. Dit geldt ook voor sommige adressen in een aantal binnensteden. (Dit heeft te maken met het feit dat er in die gebieden extra eisen worden gesteld aan de transportbedrijven.) In dat geval wordt er vooraf contact gezocht en de mogelijkheid geboden om van de bestelling af te zien. Eventueel gedane betalingen worden dan uiteraard zo spoedig mogelijk geretourneerd.

 

Bij sommige producten kan er worden gekozen voor gratis levering via de leverancier. Wanneer gekozen wordt voor gratis levering via de leverancier kan het zijn dat de levertijd afwijkt van de levertijd die aangegeven wordt op onze site. Meestal zijn de artikelen op voorraad bij de leverancier, maar dit kan soms tijdelijk anders zijn. Vanzelfsprekend doen wij ons best de bestelling zo snel mogelijk geleverd te krijgen.

Bij deze bezorgmethode is het erg lastig om rekening te houden met voorkeuren. Er wordt een bevestigingsmail gestuurd met de te verwachten dag van aflevering. Eventuele extra kosten voor het niet kunnen afleveren, zullen worden doorgerekend aan de klant.

 

Omdat wij weten dat voor sommige mensen het heel fijn is om aan te kunnen geven welke dag zij producten kunnen ontvangen, bieden we ook mogelijkheden om dit aan te geven. Voor de bezorging van grote en/of zware producten die wij zelf verzenden, proberen wij even contact op te nemen om gezamenlijk de dag van de bezorging af te stemmen. Voorkeur aangeven kan in de winkelwagen, in het vak opmerkingen. Natuurlijk kan er ook via de mail of telefonisch contact met ons worden gezocht.

Omdat we voor de bezorging van bestellingen meestal afhankelijk zijn van transportbedrijven, kunnen we de bezorg dag niet garanderen, wij doen er wel onze uiterste best voor. Gelukkig gaat dit meestal wel naar wens.

 

Zodra bestellingen onderweg zijn, sturen wij een bericht met het te verwachten bezorg/afhaal moment of een track en trace code. Hiermee kan op de site van de vervoerder worden gekeken wanneer de bestelling ingepland staat om afgeleverd te worden.  (Daar kunnen geen rechten aan worden ontleend).

 

Op de site van PostNL.nl is het mogelijk om het geplande bezorgmoment te wijzigen voor bestellingen die wij met PostNL versturen. Tegen een kleine vergoeding kan daar ook worden gekozen voor een avondbezorging.  Dit wijzigen kan op de dag van de bezorging tot 6.00 uur. Vaak is het op de avond ervoor ook al mogelijk. Helaas is het voor ons niet aan te geven vanaf welk moment het precies mogelijk is.

 

Rondom de feestdagen van december is het soms lastiger om de bezorging van bestellingen geregeld te krijgen zoals we dat graag zien. Hier vind je meer informatie en tips voor een tijdige bezorging.

 

Oog voor duurzaam verzenden:

Bij SGDeco vinden we het belangrijk om ook na te denken over het milieu.

Voor het verzenden van de bestellingen maken we dan ook zoveel mogelijk gebruik van gebruikte dozen of dozen die overblijven van een restpartij. Ook doen we ons best om bestellingen niet in een onnodig grote doos te doen en maken we, voor het veilig verpakken, gebruik van eerder gebruikt opvul materiaal.

Vanzelfsprekend houden wij hierbij in de gaten dat het allemaal in goede staat is en daarom prima nog een keer gebruikt kan worden.

Door op deze manier met de verzending om te gaan sparen we bewust het milieu en dragen we bij aan een betere wereld.

Daarnaast hebben we met PostNl en DHL gekozen voor vervoersbedrijven met oog voor het milieu. Zo geeft PostNL aan alle pakketten CO2 neutraal te bezorgen. Ook wordt in de sorteercentra 100% CO2 emissievrij gesorteerd.

DHL heeft het streven om straks alleen nog maar rond te rijden met elektrische bezorgauto's. Per pakket rekenen zij € 0,01 go green toeslag waarmee alleen duurzame initiatieven om CO2-uitstoot te compenseren worden betaald.

 

 

Voor eventuele vragen of specifieke wensen kan altijd contact met ons worden gezocht. Dit kan via het contactformulier, de mail: [email protected]  of telefonisch 010-5221610.

 

 

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »